Skip to main content
Blog
Blog

Wat doet branding voor een vijfjarige?

Adam Ladd ging op een zondagmiddag met z'n dochter kijken naar beeldmerken. Haar opmerkingen zijn vertederend en intrigerend tegelijkertijd.

Guerilla marketing op z'n best

Heineken laat zien hoe je guerilla marketing groots kunt aanpakken met een groot resultaat.

UX London en The Web and Beyond conferences

The Web an Beyond 2010 conference AmsterdamNa een geweldige UX London conferentie stomen we door naar The Web and Beyond 2010 in Amsterdam.

Hick’s Law, een pleidooi voor simplicity

Hick’s Law is een design principle - genoemd naar psycholoog William Edmund Hick

Bill Buxton in Nederland

Onder de titel 'How Design Triggers Transformation' organiseren Frog Design en Microsoft op 23 april een bijzondere Designmind Salon in Amsterdam. Exclusief voor 75 genodigden - waaronder ondergetekende (Yay!). Design in relatie tot innovatie, business, kunst en technologie staat centraal. Sprekers zijn Bill Buxton (researcher bij Microsoft), Tjeerd Hoek (creative director Frog Design) en Marcel Kampman (creative director). 

Less and More: design volgens Dieter Rams

Kerst vieren in Londen is al een traktatie op zich. Een tentoonstelling over de ontwerpen van Dieter Rams maakt het feest compleet.

Meer plezier = gedragsverandering

 In 2009 deed men in Nijmegen op de A325 een proef waarbij automobilisten betaald werden om de spits te mijden - met succes. In de clip hierboven zie je hetzelfde principe toegepast, proefpersonen worden verleid tot minder populair 'goed' gedrag. Door ze te belonen met iets plezierigs, steeg het aantal mensen dat de trap nam in plaats van de roltrap met 66%! Meer voorbeelden vind je op thefuntheory.com

UX London Conference Day

UX London dag 1 was een succes! Met 7 User Experience sprekers van wereldklasse was intensief maar inspirerend.