NPO Ledenadministratie

Enthousiaste leden door taakgerichte administratie

De Nederlandse Postduivenhoudersorganisatie (NPO) heeft met ruim 19.000 leden een uitgebreide ledenadministratie. De NPO wil deze administratie updaten en verder digitaliseren zodat medewerkers, verenigingsfunctionarissen en leden steeds meer online kunnen regelen. De ledenadministratie moet qua functionaliteit en ‘look en feel’ nauw aansluiten bij de corporate website, die we ook hebben ontworpen. NPO vraagt DJUST voor het interactie en visueel ontwerp van deze applicatie.

 

 

Oplossing

DJUST ontwerpt taakgerichte dashboards, op maat voor de verschillende bezoekers (medewerker, verenigingsfunctionaris, lid), zodat elke bezoeker direct met de eigen taken aan de slag kan. Het aantal formulieren is omvangrijk en die hebben we allemaal ontwikkeld volgens ‘state of the art’ richtlijnen ten aanzien van lay-out, labelling, helpteksten, inline-validatie, foutmeldingen, etc.

 

Dit zorgt voor gebruiksvriendelijke en conversiegerichte formulieren. Tot grote tevredenheid van de NPO is de applicatie enthousiast ontvangen. Bijna iedereen is zonder enig probleem met de geheel vernieuwde administratie aan het werk gegaan..